FANDOM

Odpowiedź na pytanie "Czym jest Zaplecze.org?" jest dosyć prosta. Brzmi ona: "Jest to serwer Towny, tworzony przez hobbystów." Oczywiście odpowiedź tę można rozszerzać. Natomiast odpowiedź na pytanie "Czym Zaplecze nie jest?" będzie znacznie dłuższa, jednak powinna dać przeciętnemu graczowi większa wiedzę na temat naszego serwera.

Zatem zadajmy sobie to pytanie.

Czym Zaplecze nie jest?

Otóż nasz serwer nie jest:

  • Kolejnym serwerem minecraft, który prowadzony jest przez "profesjonalistów". Nie, nie jesteśmy profesjonalistami. Doświadczenie część z nas ma większe, część z nas ma mniejsze - jednak żaden z nas nie uważa się za profesjonalistę. Zaplecze tworzą hobbyści, liczący na wyrozumiałość graczy i dobrą atmosferę panującą na serwerze. Nie ma nic piękniejszego, niż widok gracza cieszącego się rozgrywką na Twoim serwerze (przynajmniej dla mnie, piszącego tenże artykuł). Inną sprawą jest, że część ludzi nazywa się "profesjonalistami" mimo to, że ich kompetencje są zerowe. My tak nie robimy (mimo, że nasze kompetencje aż tak beznadziejne nie są, przyznajemy publicznie, że nikt z nas profesjonalistą nie jest)
  • Serwerem minecraft nastawionym na zysk. Jak można zauważyć, na Zapleczu nie ujrzysz żadnej mikropłatności. Dlaczego? Bo jesteśmy hobbystami. Z założenia nie prowadzimy Zaplecza dla pieniędzy. Zaplecze jest dla nas formą spędzania własnego czasu, nie formą zarobku. Z tego względu nie jesteśmy również profesjonalistami, co zostało napisane w punkcie pierwszym.
  • Serwerem minecraft zrobionym "Byleby było". Ze względu na to, że Zaplecze i tak nie jest nastawione na zysk, nie ma najmniejszego sensu dawać graczom totalnego złomu (że tak to ujmę), na którym i tak nikt nie będzie chciał grać, ponieważ rozminie się to nam z ideą Zaplecza (prowadzonego przez hobbystów - uwierzcie mi, zrobienie serwera na którym nikt nie chce grać to nie jest nic pasjonującego). Również ze względu na to, nie staramy się minimalizować kosztów i Zaplecze nie chodzi na uszkodzonym kalkulatorze prostym, tnącym się podczas wykopywania klocka dirta. Oczywiście, Zaplecze nie jest pozbawione bugów - wszak nie jesteśmy profesjonalistami. Jeśli widzisz jakiś bug, bądź glitch, daj o tym informację adminowi - postara się coś z tym zrobić.
  • Serwerem minecraft posiadającym ogromną społeczność. Jasne, że byłoby miło, gdybyśmy posiadali duża społeczność. Niestety jej nie mamy, chociaż ma to swoje plusy. Każdy każdego na Zapleczu mniej więcej zna, przez co wykształca się swojego rodzaju "rodzinna społeczność" (pomimo rozbicia graczy na miasta, które potencjalnie mogą z sobą walczyć).
  • Serwerem minecraft, na którym każdy może zwyzywać każdego. Tak, kultura na Zapleczu jest promowana. Jeśli będziesz niekulturalny (tzn. będziesz obrażać innych graczy, etc.), mogą wydarzyć się 2 rzeczy (zależnie od wielu czynników):
    • Do akcji wkroczy Helper/SHelper/Admin (miej nadzieję, że nie ten ostatni) i się z Tobą policzy
    • Będziesz mieć popsute stosunki ze społecznością (a na serwerze, który wymaga gry zespołowej bycie totalnym wyrzutkiem nie jest najlepszym pomysłem)
    • Zasady postępowania, spisane w sposób nieco żartobliwy, znajdziesz tu: Dekalog Zaplecza
  • Serwerem minecraft, na którym administracja wywali Cię za to, że się z nią nie zgadzasz. Serio, można nie zgadzać się z administracją i nic Ci za to nie grozi. Ważne, żeby nikogo nie obrażać i umieć przedstawić swoją opinię w sposób kulturalny. Banowanie nie sprawia mi frajdy (wbrew pozorom).
  • Serwerem minecraft z tryliardem zbędnych mechanik. Nie, nie dodajemy mnóstwa nowych mechanik. Nie, nie dodajemy pluginów, które by drastycznie zmieniały mechanikę gry. Nie ujrzysz u nas dropów ze stone'a ani innych cudów na kiju. Aczkolwiek występują pewne zmiany w mechanice, które czynią grę trudniejszą (i realistyczniejszą).

Artykuł może zostać rozszerzony w przyszłości

Pióra Pastuszka, administratora Zaplecza